dimarts, 11 de juny de 2013

Valoració final del bloc

Com a valoració final del bloc m'agradaria dir que ja coneixia aquesta eina feia uns anys i sempre ha estat un format que m’ha agradat molt. És veritat que el bloc requereix de molta dedicació i la dinàmica d’entrades d'aquesta assignatura m’ha obligat a ser més constant amb aquest bloc del que era amb el meu bloc personal. Segurament, un dels requisits indispensables perquè un bloc sigui considerat un bon bloc és que s’actualitzi sovint. Aquesta és una de les competències que he treballat gràcies a aquesta assignatura i que tindré present per a treballar al futur amb els meus blocs.

També, el bloc m’ha agradat molt perquè és una eina molt interactiva. No només escrius les teves reflexions, sinó que pots llegir les reflexions dels teus companys, contrastar opinions, comparar les teves creences amb les dels altres, conèixer altres maneres de fer i de pensar, etc. A més, també pots opinar i deixar comentaris en les entrades dels teus companys, cosa que he procurat fer sovint, ja que penso que és indispensable perquè un bloc sigui motivant pel seu autor.

També, el bloc m’ha ajudat a adonar-me’n del meu propi procés d’aprenentatge, ja que contínuament m’havia de plantejar quines competències estava treballant amb cada reflexió i la tasca final de replantejar-nos les nostres competències en acabar l’etapa de pràctiques m’ha fet adonar-me’n de tot el que he evolucionat durant aquest temps.

Per acabar, dir que el meu propòsit és seguir treballant el meu bloc personal en el futur. Aquest bloc serà per a mi una plataforma que m’ajudi a reflexionar sobre el món de l’Educació Infantil, més enllà dels estudis, el vull seguir mantenint després durant la meva vida professional. També, crec que com a futura docent tindré a la meva aula un bloc a disposició de les famílies i de la resta de comunitat educativa, ja que penso que és una estratègia molt adient per documentar el dia a dia de l’aula, per informar a les famílies, per penjar vídeos i articles interessants, etc. 

Un bloc és una finestra que ensenya qui som, com som i què volem ser, a més ens ajuda a compartir les nostres idees i a enriquir-nos i créixer coneixent les idees dels altres.

Amb aquesta darrera entrada he treballat les competències 1.4 perquè he tret conclusions de la meva pràctica i la competència 2.7 perquè he reflexionat sobre els meus erros i sobre la manera de millorar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada